SPRAWĘ ZAŁATWIA
Referat Budownictwa, Inwestycji i Drogownictwa, pok. 9, tel 041-3526154 wew. 25 lub 26
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami - art. 96 ustawy
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U.2004.268.2663.)
- Ustawa o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości - złożony przez osobę, która ma w tym interes prawny tj. właściciela, użytkownika wieczystego.
- Załączniki do wniosku:
- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, a w przypadku założonej księgi wieczystej odpis z KW lub oświadczenie, o którym mowa w art. 116 ust. 2 pkt. 4 i ust. 2a ustawy o gospodarce nieruchomościami, przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej wraz ze wskazaniem numeru danej księgi.
- wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej w skali 1:500 (3 egz.) wraz z mapą orientacji w skali 1:5000 (2 egz.),
- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (w przypadku braku planu miejscowego),
- pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,
- opinia techniczna osoby uprawnionej d/s budownictwa - w przypadku, jeżeli przedmiotem podziału jest nieruchomość zabudowana, a proponowany jej podział powodowałby także podział tego budynku (2 egz.),
- dokumenty potwierdzające poszczególne cele podziału (w przypadkach określonych w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami),
- odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw).
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
- wykaz zmian gruntowych,
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
- mapy z projektem podziału - wykonanej zgodnie z ustaleniami zawartymi w postanowieniu oraz zgodnie z załącznikiem graficznym do postanowienia.
Przedmiotowe dokumenty sporządza jednostka wykonawstwa geodezyjnego na zlecenie wnioskodawcy – dokumenty te podlegają przyjęciu do państwowego zasobu geodezyjnego
i kartograficznego.
Opłaty
Zwolnione z opłaty skarbowej
Termin załatwienia sprawy
Nie później niż w ciągu 30 dni - od daty przedłożenia przez wnioskodawcę zaewidencjonowanej mapy z projektem podziału
Tryb odwoławczy
Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego,
za pośrednictwem Burmistrz Miasta i Gminy Działoszyce, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
wzor_wniosku_podzial_nieruchomosci (PDF 0.02MB)
oswiadczenie_zrzeczenie_prawa_do_odwolania (PDF 0.02MB)