Nagłówek
Strona główna Wyszukiwarka
Strona główna / Formularze, dokumenty / Budownictwo / NUMER PORZĄDKOWY NIERUCHOMOŚCI

NUMER PORZĄDKOWY NIERUCHOMOŚCI

2024-01-25  Grzegorz Podsiadlo

Sprawę załatwia

Referat Budownictwa, Inwestycji i Drogownictwa, pok.9, tel 041-3526154 wew.25

 

Wymagane dokumenty od wnioskodawcy

  1. Pisemny wniosek o ustalenie numeru porządkowego dla budynku zawierający:
    - imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy oraz jego adres,
    - określenie przedmiotu wniosku – wniosek może dotyczyć ustalenia numeru
    dla budynku:

a. istniejącego – zaznaczonego na dołączonej do wniosku kopii mapy zasadniczej,
ewidencyjnej, mapy z projektem podziału, topograficznej lub kopii mapy
zagospodarowania działki lub terenu,
b. będącego w trakcie budowy – zaznaczonego na dołączonej do wniosku kopii mapy zagospodarowania działki lub terenu,
c. prognozowanego do wybudowania – zaznaczonego na dołączonej do wniosku kopii mapy zagospodarowania działki lub terenu,

- informację o położeniu budynku, którego dotyczy wniosek, według danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków (wskazanie na jednostkę ewidencyjną, obręb, numer działki ewidencyjnej),

- określenie usytuowania budynku (budynek nadziemny lub podziemny).

Pełnomocnictwo – jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.

 

Opłaty

  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej),
  • od poświadczenia zgodności kopii zawiadomienia o ustaleniu numeru z oryginałem 5 zł od każdej zaczętej strony.

 

Forma załatwienia

Pisemne zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego dla budynku

 

Termin załatwienia

W ciągu miesiąca od złożenia wniosku

 

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

 

Podstawa prawna

  1. Art. 47 a ust. 5 w związku z art. 47 a ust. 4 pkt 5 lit. a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r., poz. 520 z późn. zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 r., poz. 125)
  3. Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., 783 ze zm.)

 

Informacje dodatkowe

  1. O ustalenie numeru wnioskować może właściciel lub osoba faktycznie władająca nieruchomością.
  2. Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
  3. Na tabliczce, o której mowa w ust. 1, oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu, a w miejscowościach bez ulic lub placów albo posiadających ulice lub place bez nazw – nazwę miejscowości.
  4. Organy jednostek samorządu terytorialnego, w drodze uchwały, mogą wprowadzić obowiązek umieszczania na tabliczce, o której mowa w ust. 1, nazwy miejscowości lub nazwy dzielnicy, osiedla, zespołu urbanistycznego.
  5. W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
  6. Numery porządkowe mogą być nadawane także (oprócz budynków) takim obiektom jak: parkingi, garaże, wjazdy i wejścia do parków, ogrodów oraz innych miejsc zorganizowanego wypoczynku lub działalności gospodarczej.

wzor_wniosku_nadanie_numeru (PDF 0.04MB)
 


Metryczka informacji
Podmiot udostępniający informacjęUrząd Miasta i Gminy w Działoszycach
Informację wytworzył lub odpowiada za treśćGrzegorz Podsiadło
Data wytworzenia informacji2024-01-25 10:26:20
Informację wprowadził do BIPGrzegorz Podsiadlo
Data udostępnienia informacji w BIP2024-01-25 10:26:20
Rejestr zmian dokumentu
Lp.Typ operacjiImię i nazwiskoData operacji
1Utworzenie dokumentuGrzegorz Podsiadlo25-01-2024 10:26:20