Deklaracja dostępności
Urząd Miasta i Gminy Działoszyce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://bip.dzialoszyce.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 1 stycznia 2025 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 1 stycznia 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre dokumenty PDF mogą nie być w pełni dostępne cyfrowo.
- Niektóre dokumenty opublikowane przed są dostępne wyłącznie jako skany.
- Nie wszystkie obrazy mają poprawne opisy alternatywne.
- Brak mechanizmu pomijania powtarzających się elementów.
Treści nieobjęte przepisami
- Zapisy wideo, w tym z sesji Rady Miejskiej w Działoszycach opublikowane przed 2020-09-23 są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
- Dokumenty przekazane do publikacji przez podmioty zewnętrzne, których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której nie jesteśmy uprawnieni.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 2 stycznia 2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 7 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Grzegorza Podsiadło- mejlowo grzegorz.podsiadlo@dzialoszyce.pllub telefonicznie 413526010.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Burmistrz Miasta i Gminy Działoszyce,
- Adres: ul. Skalbmierska 5, 28-440 Działoszyce,
- mejl: gmina@dzialoszyce.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta i Gminy Działoszyce
Budynek Urzędu Miasta i Gminy Działoszyce składa się z dwóch obiektów (budynek A i budynek B), do których prowadzą dwa osobne wejścia.
Budynek A: Do wejścia prowadzą schody, które są oznaczone.
Budynek B: Do wejścia prowadzi zjazd, zapewniający dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością.
Wejścia do budynków nie są oznaczone tabliczkami informacyjnymi.
Recepcja (sekretariat) znajduje się na pierwszym piętrze budynku. Dostęp do sekretariatu możliwy jest tylko po pokonaniu schodów, brak jest alternatywnego dostępu (winda, platforma przyschodowa). W przypadku potrzeby, pracownicy mogą zejść na parter, aby obsłużyć osoby z ograniczoną mobilnością.
Budynek nie jest w pełni dostępny dla osób na wózkach. Nie ma windy ani platformy przyschodowej umożliwiającej dostęp do innych kondygnacji.
Na trasach korytarzy znajdują się schody.
Schody są wyposażone w kontrastowe oznaczenia, zwiększające bezpieczeństwo osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób z niepełnosprawnościami.
Przed budynkiem nie zostały wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.
Klamki drzwi wejściowych są w kontrastowym kolorze, co zwiększa widoczność.
Na schodach znajduje się pas faktur bezpieczeństwa 50 cm od krawędzi górnego stopnia.
Pole uwagi z fakturą C1 w pobliżu schodów.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR)
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM)
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności
W sekretariacie budynku zainstalowana jest pętla indukcyjna, wspomagająca osoby niedosłyszące.
Zainstalowany został system TOTUPOINT ułatwiający dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym.