Deklaracja dostępności Urzędu Miasta i Gminy w Działoszycach
Urząd Miasta i Gminy w Działoszycach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Działoszycach.
- Data publikacji strony internetowej: 2025-01-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Brakuje efektywnego mechanizmu pomijania treści powtarzalnych.
- Nagłówki nie odzwierciedlają struktury treści, nawigacja za pomocą nagłówków jest nieefektywna.
- Cele łączy umożliwiających pobieranie dokumentów są niejasne.
- Tabele danych nie mają oznaczonych nagłówków.
- W głównym menu nawigacyjnym znajdują się pozycje prowadzące do pustych stron bez treści, pełniących funkcje stron „przejściowych”.
- Część załączonych plików nie jest dostępnych cyfrowo (skany dokumentów).
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2025-01-01
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-01-01
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Grzegorz Podsiadło .
- E-mail: grzegorz.podsiadlo@dzialoszyce.pl
- Telefon: tel:413526010 wew. 41
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Urząd Miasta i Gminy Działoszyce
- Adres: ul. Skalbmierska 5
- E-mail: gmina@dzialoszyce.pl
- Telefon: 413526010
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta i Gminy w Działoszycach mieści się w dwóch budynkach. Do budynku A prowadzi 1 wejście. Do budynku B prowadzi 1 wejście. Do budynków prowadzą schody. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. W budynku brak toalet dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.