Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1073)
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Budownictwa, Inwestycji i Drogownictwa, pok.4, tel 041-3526154 wew.26
Wymagane dokumenty:
1) Wypełniony wniosek (druk do pobrania w Urzędzie Miasta i Gminy w Działoszycach – pokój nr 4 lub na stronie www.dzialoszyceo.eobip.pl).Wniosek w swej treści powinien zawierać:
– określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie opisowej oraz graficznej,
– określenie granic terenu objętego wnioskiem, przedstawionych na 2 egzemplarzach kopii mapy zasadniczej lub w przypadku jej braku, na kopii mapy katastralnej, przyjętych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmujących teren, którego wniosek dotyczy i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000.
Mapa do uzyskania w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami w Starostwie Powiatowym w Pińczowie - Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - ul. Złota 7, 28-400 Pińczów.
2) umowy, zawarte między właściwą jednostką organizacyjną a inwestorem lub zapewnienia właściwych jednostek organizacyjnych gwarantujące możliwość wykonania uzbrojenia terenu wystarczającego dla zamierzenia budowlanego.
3) decyzję środowiskową w przypadku inwestycji mogącej znacząco oddziaływać na środowisko.
4) w przypadku załatwiania sprawy za pośrednictwem pełnomocnika, pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, wraz z potwierdzeniem uregulowania opłaty skarbowej za jego udzielenie (w wysokości 17,00 zł).
5) dowód opłaty skarbowej (jeżeli jest wymagana).
Opłaty:
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej od dokonania czynności urzędowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej. Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa powstaje z chwilą złożenia dokumentu w organie administracji publicznej.
- Opłata skarbowa - czynności urzędowe od wydania decyzji o warunkach zabudowy – 107 zł
- Opłata skarbowa - czynności urzędowe od przeniesienia decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby – 56 zł
- Opłata skarbowa- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa- 17 zł.
Opłata skarbowa może być dokonana przelewem na konto lub w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Działoszycach:
- Opłata na rachunek bankowy Urzędu:
Urząd Miasta i Gminy w Działoszycach Krakowski Bank Spółdzielczy O/Działoszyce
nr rachunku 22 8483 0001 2001 0000 0425 0003
Termin załatwienia:
Termin: Do wydania decyzji o warunkach zabudowy stosuje się odpowiednio tryb przewidziany w art. 35 §3 Kodeksu Postępowania Administracyjnego tj. nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, z zastrzeżeniem dodatkowych terminów na wykonanie czynności wynikających z wymogów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisów odrębnych (m.in. uzgodnienia projektu decyzji z organami upoważnionymi).
Forma załatwienia: decyzja.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Burmistrza Miastka. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje:
Decyzja o warunkach zabudowy nie rodzi praw do terenu inwestycji oraz nie narusza praw własności i uprawnień osób trzecich, a wnioskodawcy, który nie uzyskał praw do terenu, nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją o warunkach zabudowy.